فساد در اداره ها ی ما
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تبلیغات
.



فساد در اداره ها ی ما
نوشته شده در 25 آبان 1395
بازدید : 597
نویسنده : محمد حسین دریایی پور

تا اسم فساد میاد ذهنمون میره به طرف همون سه هزار میلیارد...

البته حالا شده 8.000.000.000.000، اگه تعداد صفراشو درست گذاشته باشم. هر چند مبلغ خیلی ناچیزی هست در مقابل بعضی چیزها...بماند...

حرف فساد اومد و اداره... حالا کدوم اداره، خلق خدا خودش خوب میدونه و خدا هم بهتر از همه...

اونایی که خون مردم کردن تو شیشه و خیلی راحت میبرن سر سفره با زنو بچشون نوش جان می کنن و بعد خوردنش به بچش میگن الهی شکر نگفتی چرا؟؟؟!!!

همین اواخر دوست عزیزی میگفت : برای کاری رفتم به یکی از همین اداره جات (جات همیشه پسوند سبزیجات نیستاااا.یهو اشتباه نگیرین).. می گفت یکی از کارمندای اون اداره(البته اینو در نظر بگیرین که تو کل اداره های کل کشور فقط کافیه یه نفر ،فقط یه نفر جیباش خیلی گشاد باشه برا هفت جدمون کافیه..انشاالله که همون یه نفر هم خیالیه و وجود خارجی نداره) بماند.. به من گفت اگه می خوای به کارت زود رسیده شه ،باید برامون شیرینی بخری..(و البته از اون شیرینی هایی که بشه شموردشون..منظورمو که گرفتین)

 

آقا سرتو درد نیارم.خیلی راحت رشوه.. کلاه شرعیش که میشه پول چایی...اگه هم ما رو نمک گیر نکنی ،کارت یک سال طول میکشه و آیا به نتیجه برسه آیا نرسه..معلوم نیست..

حالا این پول چایی چقد باشه خوبه...15.000.000 تومان..

دوستم به قول ما هنگ کرده بود...

رفت پیش رئیس...

آقای رئیس:- مدرک داری بیار..وگرنه من شرمنده..اداره ی من بیت الحلاله...!!!

بنده خدا یعنی دوستم اینو به کارفرماش انتقال داد و کارفرمای بنده خدا هم چاره ای جز این که چایی داغ براشون جوش بیاره نداشت..اگه می خواست یک سال صبر کنه کلی ضرر میکرد..

خیلی راحت ،اما به سختی پول زبون درازو داد...

اینو هم بگم که همونا که دوس داشتن چایی بخورن، قبل خوردنش به رفیقمون گفتن که فلانی صاحب کارت رضایت داره دیگه؟؟؟؟ اینو قراره ببرم سر سفره زنو بچم بخورن..

(شما باشی چی میگی) کوفت تو و همه ی ....من بودم میگفتم....

ماه محرم...لباس مشکی..یقه....  تصویر صفحه مانیتور رایانه های اداره همه رنگ عزا..

خدایا  به داد ما برس....

-----

-----

بنده خدایی میگفت از اداره برق اومدن گفتن شما کنتورتون خرابه باید عوض شه..چرا؟ زیاد میزنه!!!

گفت حالا باید چیکارکنم .. بابا برقی بهش گفت ،فلان روز بیا اداره به کارت رسیدگی کنیم...

 روز موعود رسید...

گفت رفتم اداره به همون مامور برق گفتم اومدم برای خرابی کنتورم ، که گفتین باید عوض شه..

بابا برقی به من گفت فعلا برو ..این شماره منه..تماس بگیر ..الان اداره شلوغه..اگه بخوای اینجا درخواست بدی میشه 300.000 تومن..با من تماس بگیری، برات ردیف میکنم با نصف قیمت...

دیگه نمیدونم و یادم رفت که پیگیری کنم این بنده خدا کنتورشو عوض کرد یاد نه...

سوالی که برای من پیش اومد اینه؟؟!!

پول واریزی کنتور به حساب کی میره آیا؟؟؟

مگه نباید درخواست داد و ثبت کرد؟؟؟

مگه این اداره بی صاحبه و بی درو پیکر که پول 300.000 تومنی بشه 150.000 تومن..

یا صحبت از دودره بازیه که آقای کارمند دروغ گفتن...یا همین آقا از روی دلسوزی خواست کاری کنه...

اگه از روی دلسوزی هم باشه بازم میرسی به همون سوال که مگه مبلغ واریزی جایی ثبت نمیشه و ....

ای خدا...

برای تلفن ثابت خودم که اصلا قبض نمیاد..

حال اینو هم ندارم که پیگیری کنم چرا نمیاد..

هر بار شماره 2000 میگیرم و با شماره کارتم واریز میکنم...

سه هفته قبل یه مبلغی اومد که تاحالا همچین چیزی ندیده بودم..به هر حالا واریز کردم..

یه هفته بعدش آمار گرفتم..از همون شماره 2000 ، یه مبلغی گفت..البته خیلی کم..الان که زدم 2000 ، هنوز یک ماه هم که نشده، مبلغی گفت که...

اینو هم در نظر داشته باشین..بنده به هیچ عنوان از تلفن استفاده نمیکنم..غیر از مواقع ضروری..فقط اینترنت ..

و این که باز از این حرفا دارم..نه از دیگران.از خودم..خودم. خودم..

خدایا اگه حق ملته ، که دارن میخورن..من یکی نمی بخشم .

لقمه ای حروم بشه بره تو حلقومتون.. البته هر کی که از روی عمد اگه انجام میده..اونی که نمیدونه و ناخواستس نه.

 و اونی که به اشتباش پی برد و توبه کرد.می بخشم.خدایا تو هم ببخش.

خدایا اگه منه محمد حق کسی رو خوردم به یادم بیار تا تو همین دنیا بتون صافش کنم.. اگه که یادم نیست..تو ببخش..

هر چند حق الناس دست تو نیست..خود طرف باید ببخشه..

-------------

بله وقتی میگیم فساد اداری یعنی این جور موارد که خیلی هم زیاد هست..

ملت اونقدر صبورن که همه اینا رو ندید میگیرن و دم نمیزنن.. ولی دلشون پر ، پر از خون دل.. جیگرشون سوخته بخاطر خیلی از نا عدالتی ها.. خیلی از حق خوری و حق کشی ها.. به خاطر پول و پارتی بازی ها...

ما مردمی دارم حامی دولت و رهبری.. مردمی فهیم و با ایمان..

خیلی بده که دل این مردمو درد آورد... نباید با این مردم بد تا کرد..

مردمی حاضر در تمام صحنه ها و مشارکت ها....

چرا باید کاری کرد که دشمن شاد کن باشه..چرا باید دشمن از این آب گل آلود ماهی بگیره!!!

به نظر بنده اگه اداره جات ما درست شه..90% مشکلات این مملکت حل میشه..  طرف نگه ، همه میخورن، منم بخورم.. خودشو با بقیه مقایسه نکنه..

و حرف و تنها حرف داریم برای گفتن...

و حرف است که خیلی ها توان گفتن ندارن و بعضی ها هم توان شنیدن حرف های حق را...

خدایا زبانی و سخنی گویا بده و گوشی شنوا برای همه ی ما...

و خدایا سلامتی بده به اون کارمندی که صبح با اسم تو و یاد تو، و با انگیزه ی خدمت رسوندن به مردم و کسب روزی حلال از در خونه میاد بیرون و با دلی شاد و تنی خسته بر میگرده خونه..

کارمندی که هدفش جز رضایت خدا و خلق خدا نیست..

خدایا اونو پیش زن و بچش شرمنده نکن و جیبش هم ،پر از پول حلال کن.. جوری که تو رو از یاد نبره!!.

راستی اینو باید بدونیم که اگه ناخواسته هم مال حرام بخوریم ،اثر وضعی داره.

تربیت صحیح در خانواده هم بیشترین تاثیر مثبت در آینده فرزندان داره.

خدا هست...

خدا می بیند...

و .... می نویسند...

خدایا ما را ببخش.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: