پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تبلیغات
.



عدم ورود فرشتگان به خانه
نوشته شده در 24 آبان 1395
بازدید : 629
نویسنده : محمد حسین دریایی پور

 

فرشتگان به خانه‏اى كه در آن سه چيز باشد وارد نمى‏شوند

محمد بن مروان از امام صادق عليه السلام نقل مى‏كند كه پيامبر خدا صل الله عليه وآله وسلم فرمود:

جبرئيل نزد من آمد و گفت: ما فرشتگان به خانه‏اى كه در آن سگ و يا مجسمه جسدى و يا ظرفى كه در آن بول كنند باشد، وارد نمى‏شويم.

مراد از عدم ورود ملائکه در خانه ای که سگ در آن نگه داری می شود ورود به جهت افاضه فیض و اعطای کمال معنوی و رزق مادی و معنوی است اما این به معنای عدم دخول مطلق فرشتگان نیست و اگر در این جا به صورت مطلق، گفته شده است.

چنین واقعیتی وجود دارد!! ولی ما با گناهنمان نمی توانیم در خانه ای که فرشتگان نزول پیدا می کنند را ببینیم وی اگر توجه کنیم نوزادان و کودکان پاک و معصوم که فطرتشان هنوز پاک است ورود و خروج فرشتگان را         می بینند و احساس می کنند. ما هم اگر از گناهنمان استغفار کنیم به این مرتبه خواهیم رسید.  




جهاد
نوشته شده در 24 آبان 1395
بازدید : 737
نویسنده : محمد حسین دریایی پور

قالَ الاْمامُ علىّ بن أبى طالِب، أميرُ الْمُؤْمِنينَ صَلَواتُ اللّهِ وَسَلامُهُ عَلَيْهِ:

 

كَتَبَ اللّهُ الْجِهادَ عَلَى الرِّجالِ وَالنِّساءِ، فَجِهادُ الرَّجُلِ بَذْلُ مالِهِ وَنَفْسِهِ حَتّى يُقْتَلَ فى سَبيلِ اللّه ، وَجِهادُ الْمَرْئَةِ أنْ تَصْبِرَ عَلى ماتَرى مِنْ أذى زَوْجِها وَغِيْرَتِهِ.

خداوند جهاد را بر مردان و زنان لازم دانسته است . پس جهاد مرد، آن است كه از مال و جانش بگذرد تا جائى كه در راه خدا كشته و شهيد شود. و جهاد زن آن است كه در مقابل زحمات و صدمات شوهر و بر غيرت و جوانمردى او صبر نمايد

وسائل الشّيعة : ج 15، ص 23، ح 19934.

جهاد فی سبیل الله برای مردان با توان جسمایشان مناسب است ولی جهاد زنان شاید به مراتب سخت تر است چون بین عقل و دل است.




مؤمن
نوشته شده در 24 آبان 1395
بازدید : 866
نویسنده : محمد حسین دریایی پور

قالَ الاْمامُ علىّ بن أبى طالِب، أميرُ الْمُؤْمِنينَ صَلَواتُ اللّهِ وَسَلامُهُ عَلَيْهِ:

 

الْمُؤْمِنُ نَفْسُهُ مِنْهُ فى تَعَبٍ،

 وَالنّاسُ مِنْهُ فى راحَةٍ.

مؤمن آن كسى است كه خود را به جهت رفاه مردم در زحمت بيندازد و ديگران از او در أمنيت و آسايش باشند

بحارالا نوار: ج 75، ص 53، ح 10.

همه انسان ها از بدو تولد پاک و فطرت پاکی دارند و خود انسان مسیر سعادت و شقاوت خود را که انتخاب می کنند پس سختی راه را هم می پذیرند مومن نیز همین گونه است خود را به زحمت انداخته و به دیگران کمک می کند.




طلب خير به وسيله نماز
نوشته شده در 24 آبان 1395
بازدید : 592
نویسنده : محمد حسین دریایی پور
قال الصادق عليه السلام : مَنْ‏ تَوَضَّأَ فَأَحْسَنَ‏ الْوُضُوءَ ثُمَ‏ صَلَّى‏ رَكْعَتَيْنِ‏ فَأَتَمَ‏ رُكُوعَهَا وَ سُجُودَهَا ثُمَ‏ جَلَسَ‏ فَأَثْنَى‏ عَلَى‏ اللَّهِ‏ وَ صَلَّى عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه وآله ثُمَّ سَأَلَ اللَّهَ حَاجَتَهُ فَقَدْ طَلَبَ الْخَيْرَ مِنْ مَظَانِّهِ وَ مَنْ طَلَبَ الْخَيْرَ مِنْ مَظَانِّهِ لَمْ يَخِبْ.

المحاسن،ج‏1، ص52؛ وسائل الشيعة،ج‏6، ص429؛ بحار الأنوار،ج‏82، ص313.

هركس وضوى خوب بگيرد و دو ركعت نماز با ركوع و سجود كامل به جاى آورد و با خداى خود خلوت كند و بر رسول خدا صل الله عليه وآله وسلم درود فرستد، سپس حاجت خود را از خدا درخواست نمايد، به تحقيق كه در زمان مناسبش ‍ درخواست كرده و هركس چنين نمايد، هرگز نااميد و ناموفق نخواهد بود.

(با نماز خواندن خلوتی که بین خود و خدا بوجود می آید انسان را به پرواز در می آید و خداوند خود به بنده خود آگاه تر است که چگونه حاجت بندگان را بر آورده کند.)